Konsument posiadający wiedzę to także klient, który nie podejmuje pochopnych decyzji, które mogą okazać się dla niego bardzo kosztowne. A nawet zbyt kosztowne. W przypadku zaciągania kredytów informacje są szczególnie istotne. To właśnie ich brak prowadzi do nadmiernego zadłużania, a w konsekwencji często i utraty majątku. Organizacje zajmujące się ochroną konsumentów dokładają wszelkich starań, aby pomóc obywatelom w przejściu procesu brania kredytu. Jednak kluczowe znaczenie ma tu chęć tych ostatnich do zasięgania informacji. Zbyt często Polacy podejmują decyzję w sprawie kredytu na podstawie niepełnych informacji. Różnego rodzaju instytucje finansowe próbują przyciągnąć zainteresowanych klientów bardzo niskimi wartościami oprocentowania lub brakiem formalności. Niemniej jednak zanim podejmie się decyzję warto także dokładnie przeanalizować inne czynniki związane z kredytem. Dobrym punktem wyjścia może być odwiedzenie przedstawicieli różnych banków czy instytucji pozabankowych. Podczas każdej z takich rozmów ma się okazję poznać różne aspekty zaciągania kredytów. Niejeden klient jest na przykład bardzo zaskoczony faktem, że na konieczności spłaty odsetek nie kończą się należności, jakie trzeba uregulować w związku z kredytem. Poza nimi pojawiają się również opłaty w postaci marży, dodatkowych prowizji czy podatków.
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply