Trudno się rozstać

Trudno się rozstać

Klient ma zobowiązania wobec banku tylko do czasu zakończenia się okresu podpisanej umowy lub do momentu, kiedy wreszcie uda mu się spłacić zaciągnięty kredyt. A jednak klienci często są wobec swoich banków zaskakująco lojalni i nie rezygnują z ich usług nawet, gdy czują się rozczarowani poziomem obsługi, warunkami korzystania z opcji finansowych, oprocentowaniem kont i kredytów. Nawet, kiedy tacy klienci wiedzą, że istnieją banki zapewniające znacznie lepszą jakość oraz większe zyski, to często wcale nie decydują się na zamknięcia starego konta i przeniesienie oszczędności do konkurencji. Być może wynika to z mechanizmu psychologicznego, który nie pozwala tym ludziom przyznać się nawet przed sobą, że popełnili kosztowną pomyłkę, wybierając swój bank. Łatwiej jest czasem wmówić sobie, że bank nie jest wcale taki zły i szukać w nim przynajmniej drobnych zalet, niż wyznać, że podjęło się niewłaściwą decyzję na temat dbania o swoje finanse. Czasami z kolei czynnik decydujący to wygoda. Zamknięcie konta i otworzenie nowego wymaga wizyty w banku i wypełnienia dokumentów. Niektórzy ludzie po prostu nie mają na to czasu lub tylko bardziej niż inni nie lubią biurokracji i wolą korzystać z dotychczasowych, nawet wyraźnie gorszych i mniej korzystnych dla stanu posiadania, usług finansowych.